Zusammenfassung des 1.2 Changelog

Viele der Infos waren uns vorab schon bekannt, aber hier fasse ich nochmal die wichtigsten Neuerungen, die wir nicht wussten kurz zusammen. Natürlich gibt es auch den kompletten Changelog.

Zusammenfassung

  • Neue Incursion geht ab heute auf Hard Mode, nächste Woche auf Challenge Mode zu spielen
  • 4 neue Gear Sets, genau wie hier bereits vorgestellt
  • Spezielle Ziele Missionen werden freigeschaltet, wenn alle Nebenmissionen und sonstigen Einsätze in einer Stadtregion beendet wurden. Durch die Missionen sammelt ihr Informationen und könnt in der Basis anwählen, welches der „High Value Targets“ ihr zur Strecke bringen wollt.
  • Namensgegner und Elitegegner in der DZ können nun eine „verschlossene Box“ (ich weiß, aber wie sonst soll ich Sealed Cache übersetzen :P) fallen lassen. Darin enthalten sind mysteriöse Gegenstände (Blaue, Lila, Gelbe und Gear Set Boxen wird es geben). Diese müssen extrahiert werden, bevor ihr sie öffnen könnt.
  • Stash nun auch an jedem DZ Checkpoint. Kein nerviges Fast Traveln zur Basis mehr, um die extrahierte Beute zu holen.
  • ISAC Missionen sind neue Aufträge auf der Karte, die jede Woche neu sind und Spieler mit Vanity Items belohnen (Kleidungsstücke)
  • Neue High-End Waffen:
    • Hungry Hog: M60 LMG
    • Centurion: M1911 Pistole
    • Medved: SAIGA12 Schrotflinte
    • Historian: M1A Präzisionsgewehr
    • (Showstopper – AA12 Shotgun): Kann erst im 1.3 Update gekauft werden
    • Historian: High-End Präzisionsgewehr kann nun gekauft werden
  • 201+ Gearscore Dark Zone bracket hinzugefügt
  • Das Beutesystem wurde komplett überarbeitet, bitte scrollt in den Changelogs ganz nach unten, dort sind alle Änderungen aufgelistet. Hier ein Auszug:
    • Challenge Modus (Missionen) – Boss 2x 182er, 1x 191 oder 214er
    • Falcon Lost Hard (APC/Boss) – 1x 204 Waffe, 1x 214 Ausrüstung, 182/204 oder 214/240 Ausrüstung und wöchentliche Belohnung 1×204 Waffe und 1x 214 Ausrüstung
      • Es ist also nicht nur die neue Clear Sky Mission, die selbst auf Hard richtig mit Belohnungen um sich wirft. Auch Falcon Lost kommt mit nicht weniger als 3 High-End Belohnungen auf Hard Mode. Nice.
    • Dark Zone Bosse (Brackets 0-200)
      • NPC Level 30 (DZ01 und DZ02) – 1x 163 oder 191 Gear Set
      • NPC Level 31 (DZ03 und DZ04) – 1x 163/182 oder 191/214 Gear Set
      • NPC Level 32 (DZ05 und DZ06) – 1x 163/182/204 oder 191/214/240 Gear Set
    • Neues Dark Zone bracket mit NPCs 32 bis 34 (bitte selbst nachlesen, offensichtlich sind die Drops noch besser).

 

Update: Arekkz hat geklärt, wie man sich als 201+ Gearscore Agent die Dark Zone ab dem Update eingeteilt vorstellen muss. Die DZ brackets sind identisch 01-06, aber ihr habt andere NPCs in den Zonen der DZ. Das bedeutet folgendes:

  • DZ01 und DZ02 = NPCs Level 32
  • DZ03 und DZ04 = NPCs Level 33
  • DZ05 und DZ06 = NPCs Level 34

Hier noch das Video von ihm für alle, die im Hintergrund die britische Stimme haben möchten:

Die Shotgun und Scharfschützen Schadenspunkte der NPCs mit Level 34 wurden abgeschwächt, d.h. es sollte auch machbar sein, in den neuen brackets gegen sie anzukommen. Schwerer bzw. ausgeglichener wird es ohnehin, denn zugegebenerweise ist für mich mit GS206 in DZ01 bis DZ03 kein NPC unterwegs, in großen Gruppen auch nicht, der mich umbringen kann.

Das führt unweigerlich dazu, dass allen langweilig wird und anfangen, aufeinander PvP zu schießen. Deshalb kann das Farming für Gearscore 201+ Agenten durch die Änderung der NPC Stärken durchaus wieder mehr Sinn machen und ein freundlicheres PvP Verhalten mit sich bringen. Aber wir werden sehen, wie die Rogue Gänger das sehen.

Originaler Changelog

New Features

New Incursion: Clear Sky

  • Clear Sky is a new Incursion mission available in Columbus Circle.
  • You must be level 30.
  • The encounter is balanced for a team of 4 players outfitted with high level gear.
  • Hard Mode is available on May 24 when the update is released.
  • Challenge Mode will be made available the week after update 1.2 launches.

New Gear Sets

Four new gear sets have been added.

  • Final Measure – Stand your ground by defusing hostile grenades with this powerful defensive set.
    • 2 pieces: +50% Exotic Damage Resilience
    • 3 pieces: +15% Protection from Elites
    • 4 pieces: When throwing a grenade, gain the defuse buff. When in range of a hostile grenade, the buff is consumed and defuses the grenade as well as gives you a grenade.
  • Hunter’s Faith – Duel your enemies at range and come out on top with this survival focused marksman set.
    • 2 pieces: +20% Marksman Rifle Critical Hit Damage
    • 3 pieces: +20% Damage to elites
    • 4 pieces: Hitting an enemy with a bullet grants you temporary armor. The further your shot, the more armor is awarded. The armor disappears after one bullet hits you.
  • Lone Star – Never reload your weapons again with this game changing utility set.
    • 2 pieces: +100% Ammo capacity
    • 3 pieces: +1000 LMG Damage, +1000 Shotgun Damage
    • 4 pieces: When the weapon is holstered, it regains full ammo.
  • Predator’s Mark – Make your enemies bleed with this powerful offensive set.
    • 2 pieces: +20% Optimal Range
    • 3 pieces: +800 Assault Rifle damage, +700 Pistol Damage
    • 4 pieces: Hit 10 shots without switching target to make the target bleed for 100% of damage already done by those bullets.

High-Value Targets & Search and Destroy missions

  • At level 30, complete all Encounters and Side Missions in a named area to get access to the “Search and Destroy” missions in the Safe House.
  • Receive Target Intel as a reward for completing Search and Destroy missions.
  • Bring Target Intel to HVT officers at the Base of Operations to locate High Value Targets.
  • Complete daily and weekly High Value Target missions for end game rewards.

Hijack Extractions

  • When a player attaches a bag to the extraction rope, another player now has the ability to sever the rope.
  • Severing the rope will cause all extraction bags to fall to the ground, scattering their contents as a public loot drop.
  • Be careful, hijacking an extraction will instantly mark you as Rogue!

Sealed Cache

  • Named and Elite enemies in the Dark Zone can now drop Sealed Caches that contain mystery items.
  • Sealed Caches need to be extracted before they can be opened, just like regular loot drops.
  • There are four qualities of Sealed Cache:
    • Specialized
    • Superior
    • High End
    • Gear Set.

Player Stash in Dark Zone Checkpoints

  • Player stashes are now available in every Dark Zone checkpoint.
  • Checkpoints stashes eliminate the need for fast travel to your Base of Operations to collect your extracted loot!

ISAC Assignments

  • The ISAC Assignment is a new assignment type included in the map overview.
  • The ISAC Assignment will be available to players at level 30.
  • Every week a new ISAC Assignment will be available to the player.
  • The ISAC Assignment will reward players with exclusive vanity items.

General

  • Added new high-end named weapons in the game.
    • Hungry Hog: M60 Light Machinegun
    • Centurion: M1911 Pistol
    • Medved: SAIGA12 Shotgun
    • Historian: M1A Marksman Rifle
    • (Showstopper – AA12 Shotgun): Please note that while the Showstopper will be implemented in the game with this update, it will not be acquirable in-game until update 1.3
  • The Historian high-end marksman rifle is now available.
  • Added a 201+ Gear Score bracket for highly leveled players.

GAME CHANGES

GAMEPLAY

  • When a player is at max level, matchmaking for Hard and Challenge mode will now only seek players that are Level 30.
  • Armor damage mitigation cap has been increased to 75%.
  • Improved weapon blind fire and overall handling while in cover.
  • Reduced damages from level 34 NPCs using Shotguns and Sniper rifles.
  • Gear Score will now only take into account the equipped weapon with the highest Gear Score, and discard the other two. This will prevent players from equipping low quality weapons to voluntarily reduce their Gear Score.
  • Increased Gear Score requirement of Falcon Lost to better represent its difficulty (note that the difficulty of this Incursion hasn’t changed)
    • Hard Mode: Gear Score 160
    • Challenge Mode: Gear Score 180

UI

  • In the Overview of the Inventory, the Health stat above Stamina has been replaced with Toughness. This is a combination of Health and Armor. The player’s health pool will still be visible in the Character page and Stamina still increases Health.
  • The Phoenix credit cap has been increased from 1000 to 2000 credits.
  • Shooting a player while they are interacting with an object will cause the timer to push back. (such as opening a supply crate or hijacking an extraction)
  • Players now have a voice chat indicator in the game UI to see if their own VOIP works.
  • The Special Gear Vendor has been renamed Special Equipment Vendor.

ITEMS

  • The Sentry’s Call 4 pieces talent will now only apply to semi-automatic weapons (pistols, shotguns, and marksman rifles).
  • The Second bonus on Performance Mods have been significantly improved.

DARK ZONE

  • The extraction departure timer once the helicopter arrived has been increased to 60 seconds.

LOOT BALANCING

We have made a number of changes to loot drops. Specific activities will now provide the rewards listed below.

Missions

  • Hard Mode (Boss Drop)
    • 1x 163 High End
  • Hard Mode (Mission Reward)
    • 1x 163 High End
  • Challenge Mode (Boss Drop)
    • 2x 182 High End
    • 1x 182 High End or 214 Gear Set
    • chance for 1x 191 Gear Set
  • Challenge Mode (Mission Reward)
    • 1x 182 High End

Falcon Lost/Clear Sky

  • Hard Mode (Boss Drop)
    • 1x 204 End Weapon
    • 1x 214 Gear Set
    • 182/204 High End or 214/240 Gear Set
    • Hard Mode (Weekly Reward)
      • 1x 204 High End Weapon
      • 1x 214 Gear Set
    • Challenge Mode (Boss Drop)
      • 1x 204 Weapon
      • 1x 240 Gear Set
      • 1x 204 High End or 240 Gear Set
    • Challenge Mode (Weekly Reward)
      • 1x 204 High End Weapon
      • 1x 240 Gear Set

Dark Zone

  • Added Sealed Caches as new source for loot in the Dark Zone. Caches need to be extracted before they can be opened. Caches can come in any quality starting from Specialized and contain:
    • Equipment (weapons, gear or mods)
    • Division Tech
    • Dark Zone Credits
  • Brackets 0-160 & 161-200
    • Named bosses will now have a chance to drop a High-End or Gear Set Sealed Caches. If it drops, it will replace the guaranteed High-End item
    • Elite NPCs now have a chance to drop a Superior Sealed Cache
    • Named NPC Level 30 (DZ01 and DZ02)
      • 1x 163 High End or 191 Gear Set
    • Named NPC Level 31 (DZ03 and DZ04)
      • 1x 163/182 High End or 191/214 Gear Set
    • Named NPC Level 32 (DZ05 and DZ06)
      • 1x 163/182/204 High End or 191/214/240 Gear Set
  • Added a new Dark Zone bracket for Gear Score 200+. This bracket will contain tougher enemies (level 32 to 34) and provide better rewards
    • All drops from NPCs will start at Superior quality
    • All Division Tech drops will be High-End quality
    • Higher chances to drop Sealed Caches on Elite and Named NPCs
    • Supply Drops will contain 1 High-End item Gear Score 182 (DZ 01-04), 204 (DZ 05-06) plus a chance at a Gear Set item Gear Score 214 (DZ 01-02), 214 to 240 (DZ 03-04), 240 (DZ 05-06)
    • Named NPC Level 32 (DZ01 and DZ02)
      • 1x 182/204 High End or 214/240 Gear Set
    • Named NPC Level 33 (DZ03 and DZ04)
      • 1x 182/204 High End or 214/240 Gear Set
    • Named NPC Level 34 (DZ05 and DZ06)
      • 1x 204 High End or 240 Gear Set

Eure Meinung

Was sagt ihr zu all den Änderungen? Gut, schlecht, verbesserungsfähig? Ich bin sehr dankbar für die Änderung des Loot-Systems. Schließlich will man nicht stundenlang durch NPCs hexeln, um am Ende eine Mischung aus lila und ein paar gelben low-level Items aus der Dark Zone zu zerstören, weil man die Materialien mehr braucht, als die Gegenstände selbst. Sagt mir, was ihr von all dem haltet in den Kommentaren.